Nisan 26, 2006

16 ocak 2006'dan bu yana..

Ceren BUKE

Ben aslında yemek yemeye gitmiştim... O da tesadüfen... Kişnişli ve avocadolu bir somon ceviche yiyecek, dedikodu yapacaktık. Emre vardı, Semsa vardı... Tijen de vardı ama Ferda yoktu. Hava güneşli ama soğuktu. Ben Defne'nin pembe şalına sarılıp oturdum. Semsa'yı ve Tijen'i yeni tanıyordum. Ilginç buldum. Genelde iki saati aşan beraberliklerden sıkılırım, sıkılmadım. Dedikodu yaptık tabii ama asıl meselemiz bir gün önce yayımlanmış bir gazete haberiydi... Bir kaç meslekdasin ya da yemekcinin demeli, unutamadıkları lezzetleri tanımlama şekilleri hepimizin sinirlerini ziplatmıştı... Bir ağızdan konuştuk. Tam dort saat. Ayrılırken bir dergi çıkarmış, tv programının da temellerini atmıştık. Eve geldim. Içimde bir heyecan vardı. Sabahı zor ettim. Sözleşmiştik ertesi gün tekrar biraraya gelmeye. Sabahın köründe Fer aradı. Içim sıkıldı, hadi bi kahve dedi, gelsene Defne'yle Semsa da var dedim. Ve o oldu. Tam 3 ay olmuş. Konuştuk, yazdık, çizdik hesap ettik. Ferda ilk Zencefil'i hediye etti bize. Defne koordinasyon, organizasyon ve itekleme meziyetleriyle ışık oldu, Semsa canını dişine ve kar bastonuna dayayıp el verdi, ben sadece hayalimi paylaştım ve sonunda oldu. Sonunda saatlerce elmalı kekin yapış yapış olmaması için neler yapılabileceğini tartışabileceğim, koyu renkli kurabiye tepsisini niye kullanmamak gerektiğini paylaşabileceğim, kaymakla kremanın yapısal farklılıkları üzerinden tarif yapabileceğim, kısaca derdimi anlayacak, bilgimi paylaşacak, bildiğini anlatacak, Martini yapabilen,ve içebilen herşeyden önemlisi bir gün bana niye pilav yapamadığımı anlatacak birileri var artık etrafımda. Bir dükkanımız, bir test mutfağimiz hatta ortada sadece hayalimiz varken bize inanan, destek veren bir sponsorumuz bile var. Bundan sonrası kolay biliyorum. Cünkü önce test mutfağimizda kendimizi test ediyoruz. Gidiyoruz geliyoruz. Olçüyoruz biçiyoruz. Ferda başöğretmen, Defne gözetmen, Semsa mümessil. Emre böcek, dost, akıl veren. Ben mi?! Galiba sınıfın haylazı. Ama ne yapayim? Satürn'un etkisiymis.

1 yorum:

Z dedi ki...

harika ve içten... bir gün böyle bir heyecan ve üreticiliği bulmak dileğimle.. başarılar..